torsdag 2 juni 2011

Skogstokig

Idag var det lite vila från den vanliga asfaltsåkningen som gällde. Kalle och jag packade in oss i bilen och drog iväg till Omberg för lite annorlunda cykelåkning.

På Omberg finns massor av härliga stigar som gjorda för MTB-åkning. Passade Kalle bra också som kunde förnedra mig hur lätt han ville i varenda uppförsbacke.


Jag är ingen skogscyklingens mästare direkt vilket jag fick erfara både där det var uppför och i alla tekniska partier.

Ibland var terrängen lite väl svårcyklad - då blev det bära som gällde. En och annan vandrare stötte vi på också. En del tog till och med kort på oss. Alla var glada och trevliga och vad annat kunde man vara i det härliga försommarvädret!

Kalle provade lite äventyrsklättring också!


Vi stötte på Henrik och ett gäng från Nocout också. De hade haft det jobbigt i vinden till Omberg och ett par av dem såg lite slitna ut.

Efter en avslutande runda vid Ellen Keys Strand dånade vi (nåja) genom skogen till parkeringen igen.

Det blev ett ordentligt test av min nya MTB. Det utföll till belåtenhet och det här måste upplevas igen!


Kalle fick avsluta dagen i mitt garage med att koppla ihop min nya navgenerator med lampa och med eWerk så jag kan ladda GPS:en när turerna börjar gå över 20 timmar.


Lite GPS. Funkar så där inne i skogen...
http://connect.garmin.com/activity/89667018

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar