lördag 25 juni 2011

Post Vättern syndrom

Ja jag vet inte riktigt vad jag lidit av sista veckan men kanske är det det. Livet känns tomt och innehållslöst och tankarna går bara tillbaka till den underbara rundan förra veckan. Det känns som man aldrig kan bli sig själv igen och allt runt omkring förbleknar i det skimrande ljuset av tidigare äventyr...

Dags att rycka upp sig kanske. Midsommarafton inleddes med en cykeltur - vad annars. Vädret var toppen öven om det blåste lite grann. Jag tog det lugnt och fint och bara myste runt på slätten.


Det är väldigt vackert härute nu. Linet blommar så det ser ut som små sjöar här och var och i dikeskanterna står blåkinten och visar upp sin finaste sida.


Det finns mycket att ta kort på om man hinner att fotografera medans man cyklar!


Passade på att köra förbi mamma och pappa och sno åt mig en kopp kaffe innan jag åkte hem också.


Väl hemma drog jag igång firandet med en Nils Oscar Hop Yard IPA. Det var faktiskt den sista flaskan de hade på systemet i Linköping och jag var lycklig nog att kunna sno åt mig den. Rätt mycket citrus med en hygglig alkholton på slutet. Jag tror det är ett sommarsläpp så om ni lyckas lägga vantarna på en flaska så ska ni vara glada!

Midsommardagen har jag ägnat åt min CX/vintercykel. Den har fått en rejäl översyn med bland annat ny kedja. Grattis Mats att du klarade att meka dit den - hoppas den sitter kvar när jag cyklar också...


Imorgon blir det MAIF-cykling från IP igen. Ska bli skönt att komma in i gamla vanor igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar