söndag 15 maj 2011

Kyrkohelg

Den här helgen har jag varit i kyrkan både lördag och söndag. Det beror inte direkt på ett nyväckt andligt intresse utan snarare på det faktum att min yngsta dotter har konfirmerats.

Det stal lördagens cykling och även den vanliga söndagsrundan med Maif CK.

Nu gör inte det så mycket eftersom jag ändå behöver en lite lugnare vecka för att komma väl förberedd till de kommande tre veckorna som blir rätt så tuffa cykelmässigt.

Jag hann i varje fall med att köra gamla tjejvättern idag på eftermiddagen. Den här rundan var en rejäl utmaning för några år sedan. Idag körde jag den som en lugn rekreationsrunda. Skönt att känna att man blir bättre ju äldre man blir!
Kalasväder när jag stack iväg. Klart man är en nöjd gubbe då!

 Molnen drog dock ihop sig och kunde inte låta bli att ge mig en rejäl regnskur på slutet.

Efter cyklingen åkte jag in till mina gamla föräldrar och fixade fräscha gardiner. Det var helt otippat att jag var en sån överdängare på gardinuppsättningar.

I morgon kommer förhoppningsvis UPS med ett paket - lite som hjulafton...

1 kommentar:

  1. Du är en bra son. Önskar dig och din familj mycket glädje och bra hälsa.

    SvaraRadera