söndag 10 juni 2012

Punkor och snabbcykling

Den här helgen har helt och hållet varit vigd åt cykel.

Igår tillbringade jag hela dagen med de här två herrarna. Vi stod i Tjejvätterns depå i Skänninge och oljade kedjor som inte sett smörj på flera år, lagade punkteringar, reparerade trilskande växlar och skakade på huvudet och sa ett uppmuntrande "du tar dig nog till mål" när cyklarna var bortom all hjälp.


Idag var det uppstigning halv 6. Efter grötfrukost tog jag bilen in till Motala för start i Halvvättern.

Jag startade med Maif CK i grupp ett. Redan från start var tempot högt. Vid Omberg föll många av i backen

upp från Hästholmen men vi var fortfarande en bra grupp kvar. Vi gick på i belgisk kedja och farten var tidvis groteskt hög.

Fler och fler föll av och mellan Rök och Väderstad var det lite villervalla när tempot steg ytterligare.

Vi blev färre och färre men de flesta var med runt. Själv fick jag dock ge upp dragjobbet helt mellan Skänninge och Fågelsta och koncentrera mig på att hänga med in i mål. Benen var stumma och jag hade krampkänningar i båda benen,

Jag lyckades dock följa med tätgruppen in och tiden var jag mer än nöjd med - 3,44 h var långt snabbare än förväntat och vi passade på att gratulera varandra efter loppet.


När jag kom hem var jag rejält uppspelt - hunden var dock inte särskilt imponerad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar