söndag 30 oktober 2011

Lerinpackad

Vad gör man med en ledig lördag? Ja leka runt lite i skogen är ju inte fel. Det blev en tur till Borensberg på MTB:n. Småvägar dit, milspåret och så hem igen på grusvägarna genom skogen.


Riktigt skitigt var det och kul som tusan förstås!


Vem vet - med all den där lerinpackningen kanske man kan bli riktigt snygg också!


Och det var ju inte bara jag som blev lerinpackad förstås - fram med vattenslangen...

Om lördagen var en övning i skitig cykelåkning så blev söndagen lite mer finåkning. Jag tog en liten runda ute på slätten i blåsten. Det var rätt stor skillnad på med- och motvind idag.


Det är härligt ändå på något konstigt sätt. Fast det kan kännas riktigt tungt när vinden är mot och regndropparna blåser i ansiktet känner jag mig stärkt av att klara av att vara ute och köra. Kan inte förklara det där riktigt - det är nog en känsla man måste uppleva.


Inget ont om spinning eller trainer men för min del så föredrar jag ändå att vara ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar