söndag 23 oktober 2011

Härliga höst!

Ja, hösten och jag är inte kända för att gå ihop precis. Jag brukar ha mitt sämsta humör när höstvindarna börjar blåsa, frosten biter i gräset och mössen kommer krypande in.

Men idag var ett undantag. Härligt höstväder fick gubben att mysa rejält. Lägger man på en runda med vintercykeln på vägarna över slätten så känns ju dagen fulländad.


Det är vackert över Svartån!


Det är inte bara jag som gillar småvägarna på slätten. De som ägnar sig åt motorburen idrott ska ju ha sitt också. Den här vägen funkade idag men kanske lite vågat att ta den på lördag...


Det blev en omväxlande tur på både asfalt och grusväg. Kalasunderlag båda två.


Lite farligt blev det på ett ställe...


De här höstrundorna kan vara riktiga pärlor, som idag. Formen är långt borta men det är också långt till nästa säsong så det gör ingenting. Jag cyklar lugnt och städat och bara njuter av upplevelsen och glädjen av att röra på sig. Nästan som poesi det här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar