söndag 20 november 2011

Sckräckfilmer och dimma

Den här helgen har gått i dimmans tecken. Ja, jag menar regn och dimma och ingenting annat. Den började lite mystiskt med följande samling i trädet utanför hos oss...


Kom att tänka på "Fåglarna" från 1963 av Alfred Hitchcock. Dessbättre anföll de inte utan flög vidare efter ett tag.

Det är inte alltid man känner för att ge sig ut och träna och precis så kände jag mig idag. Då gäller det att plocka fram den där envisheten som man trots allt har. När man väl sitter där på cykeln så kan två saker hända:

1/ Det går precis så illa som man kände sig innan man gav sig ut.
2/ Helt plötsligt lossnar det och det blir en riktig kanonrunda!

Idag blev det alternativ två för min del. Jag hade en härlig tur i regnet med bland annat en vacker solnedgång över Skänninge.



Det blev till och med någon mil extra mot vad jag planerat innan jag var hemma.

Jag börjar nu närma mig 1 400 mil på vägen sedan 1 januari och det är kanske inte så konstigt att det tar emot ibland. Skönt då när det blir en överraskande bra runda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar