tisdag 16 augusti 2011

Nu kör vi!

Nu är det snart dags för mitt första Paris-Brest-Paris.

Jag har tränat för det här i två år. Åkt på träningsresor utomlands. Gått upp mitt i natten för att åka på kvalificeringslopp. Spenderat massor med tid, pengar och familjens tålamod.

Jag har har haft riktigt roligt också! Lärt känna en massa nya människor och lärt mig en hel del om mig själv.

Nu är jag pirrig i hela kroppen och riktigt nervös. Ungarna går och snörvlar och jag är givetvis livrädd att åka på något elände så här de sista självande dagarna.

Cykeln är randonnékittad med navgenerator, stor väska och dubbla baklysen. Själv har jag cyklat över
1 100 utomhusmil sedan 1 januari. Jag har kört hela brevet-serien plus en 100-milare så nog borde jag fixa det här!

Imorgon packar Kalle, Henrik och jag bilen full och drar iväg. Hittar jag någon dator ska jag uppdatera er på vägen - annars kan ni nog räkna med rapport först när jag kommer hem.  Det tar dock ett par veckor eftersom vi tänkte åka till Alperna på en liten "after PBP" innan vi kommer hem - mer om det senare...

Om ni vill hålla koll på mig så ska det funka via den här länken också:
http://www.paris-brest-paris.org/pbp2011/index2.php?lang=en&cat=randonnee&page=suivi_participants

 Mitt frame number är 4677.

Hang with me!

3 kommentarer:

  1. Nu tar du dom där 120 milen. jag vet att du klara det.

    SvaraRadera
  2. Lycka till från oss på Månvägen 9.

    SvaraRadera
  3. Tack för det! Jag ska göra vad jag kan.

    SvaraRadera