söndag 21 november 2010

Just idag var jag stark!

Kanske till och med lite för stark. Jag tog i så kraftigt när jag putsade fönster så att fönsterbågen gick av och glaset hamnade på golvet, garagetaket och lite varstans.

Nytt fönster till salu någon?

Annars gick lördagen åt till att åka på cykelmässa i Jönköping. Vi var några stycken från Maif CK som åkte ner ihop och ägnade dagen åt att dregla ner alla nya läckerheter som fanns på plats. Man hittar alltid lite nyheter och märken som man aldrig hört talas om. Mitt märke, TREK, saknade jag dock helt och hållet - kändes lite snopet faktiskt.

Söndagseftermiddagen vek jag till vintercykeln. Blåst, regn och snömodd i en härlig kombo! Benen var pigga och dubbdäcken sjöng vackert på asfalten. Sista halvmilen hem i rejäl medvind kändes det ända in i själen av lycka... Konstigt, ja kanske, men ni som cyklar fattar vad jag menar...

2 kommentarer:

  1. hmm det var ju oxå ett sätt att demonstrera hur man gör för att slippa putsa i fortsättningen
    hmm skojj att hojja.....ska försöka få ut fläsket men har faktiskt fixat kort på friskis nu så jag räknar med att träna upp ryggen lite först,, den är lite pajj just nu

    SvaraRadera
  2. Härligt att du är på gång! Jag kör också en del på Friskis & Svettis - kan vara skönt att krypa in och köra när det blåser snålt och snöar ute!

    SvaraRadera