onsdag 4 april 2012

Innovationer i Core-lokalen

Dagens träning fick bli ett Core-pass tillsammans med min äldsta dotter. Eftersom jag aldrig varit på ett Core-pass förut var jag lite spänd på hur det skulle gå.

Det var fyra unga tjejer (inklusive ledaren), en kvinna i min ålder, tre äldre damer - och jag.

Efter att ha rivstartat med lite utfall och annat jox kom det en övning där man skulle vifta med armarna och nudda hälarna samtidigt som man gjorde någon slags dans. Med min underbara koordination fick jag samtliga i lokalen - inklusive ledaren - att gapskratta åt mig. Eftersom skratt lär aktivera ett stort antal muskler väntar jag nu bara på mitt ledararvode från Korpen.

Nu sitter jag här med slitna magmuskler och värk i lårmusklerna. Det fanns uppenbarligen några muskelgrupper som var en aning otränade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar