söndag 2 oktober 2011

Motivationsproblem

På den här sidan har aktiviteten varit rätt låg senaste tiden. Det har inte direkt funnits något som jag tyckt varit värt att skriva om och om jag ska vara ärlig så har väl motivationen varit lite sådär - både för skrivande och träning.

Efter PBP har jag haft lite svårt att komma igång igen med cyklingen. September blev en bedrövligt dålig månad med bara ett 40-tal landsvägsmil. Jag har försökt pigga upp mig med lite annat smått och gott istället.

Jag har t.ex. varit i Köpenhamn och hälsat på en sjöjungfru.


Där hittade jag också en intressant cykel i en läderaffär. Kolla ram, kedjeskydd, framgaffel; ja i stort sett allt är klätt med läder. Här vaxar man inte cykeln, istället får det bli läderfett när man ska göra cykelvård.

Jag har också lattjat runt i skogen bland stenar, rötter och gyttja med min MTB.


När jag väl har kommit ut på racern har jag gärna jagat bra draghjälp...


Idag tog jag mig dock samman och körde in till Motala för lite cykling med Maif. Vi var tolv tappra som dök upp och drog iväg på småvägar över slätten.

Farten var ganska hög och vid ett tillfälle, när det gick sådär 40 km/h, tänkte jag att det här är ungefär så fort som det ska gå på Vätternrundan nästa år...


Eftersom jag hade lite bråttom hem idag skippade jag fikat. Jag fick med mig Claes hemåt också. Jag sa till honom att det vore snällt om han inte tog slut på mig fullständigt. "Ingen fara" sa Claes "jag börjar bli lite mör i benen." Sedan satte han av i 37 km/h i motvinden hemåt.


Jag tog kanske två km förning på de två milen hem till mig och ändå var jag rejält trött när jag kom hem. Men någonstans kände jag mig riktigt nöjd, glad och lite mer motiverad inför den långa vintersäsongen.

Nu återstår bara ett par små saker innan jag lägger PBP bakom mig. Då blir det också dags att byta undertext till den här bloggen. Jag har en liten tanke om mitt nästa cykeläventyr - få se när jag bestämt mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar