söndag 3 mars 2013

Det är lätt att bli lat

Jag har varit rejält förkyld. Nästan två veckor utan träning. Det har gjort att jag suttit i soffan, ätit mig fet och tyckt synd om mig själv.

I början på veckan började jag dock kunna ta mig samman. Körde lite lätt styrketräning i tisdags och chockade kroppen med Maifs spinningpass i torsdags.

Lördagens runda var ämnad till en lugn och behaglig tvåtimmarstur på vackra vintervägar i skogen ovanför Borensberg. Lockade med Anders ut och det gick som det brukar när vi kör - lite hårdare än vi tänkte från början. Vi måste vara sämst i cykelvärlden på att inte försöka köra sönder den andre. När någon av oss börjar visa svaghetstecken kommer alla våra sämsta sidor fram.

Stark gubbe!
Anders är dessutom onödigt stark just nu vilket mina lår fick känna av mot slutet.

Idag var det egentligen kanonväder att vara ute men med Vasaloppet på förmiddagen och VM-femmil på eftermiddagen fanns det inget alternativ till trainern. Fick bli en tur mellan Evertsberg och Mora.


I en liten paus mellan allt plågande igår pratade Anders och jag om säsongen som ligger framför oss. Jag kastade fram ett litet förslag om det här loppet: http://www.stockholmgoteborg.se/

Två veckor efter Vätternrundan - all form kvar till ännu en utmaning. Jag skulle vilja göra ett försök att i vart fall gå under 23 timmar. Det är inte en avskräckande snittfart utan ger en trevlig tur även om det ändå är en utmaning. Någon som är sugen att hänga på? Det här skulle vara hur kul som helst i en grupp på i vart fall 8-10 pers som kunde hjälpas åt. Skriv en kommentar här på bloggen eller på Facebook i så fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar