lördag 17 mars 2012

Racerpremiär

Idag kunde jag inte låta bli. Utan träning i en hel vecka på grund av en rejäl förkylning och fem grader plus på termometern - det fick bli premiär med racern.

Trots lite regndroppar gick det alldeles utmärkt. Det är inte mycket grus på vägen så länge man håller sig från cykelbanorna.


Det kändes lätt och fint. Vinden var visserligen lite besvärlig men vad gör det när man rullar på 24mm-däck?


Det gick bra första 85 km. Sedan började distansen, förkylningen och vinden ta ut sin rätt. Plötsligt var benen tomma och krampkänningarna började göra sig gällande. Med ytterligare ett par dryga mil hem började jag misströsta lite. När jag dessutom reste mig i en backe och fick så kraftig kramp att jag tvingades ner på sadeln igen blev det riktigt tungt.

Väl hemma blev jag utskrattad av mina barn eftersom det var rätt plågsamt att ta av mig skorna. Den enda som inte skrattade var min hund - hon hade tagit paus i trappan som vanligt.

Nya tag imorgon igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar