söndag 17 januari 2010

Vintercykling

Idag blev det vintercykling med klubbkompisarna i Maif. Vi var fem st som stack iväg. Jag hade lagt hustruns kamera i höftväskan men tyckte den vägde för mycket så jag plockade ur den igen. Det skulle visa sig vara ett klokt drag.

Det var både snöigt och bitvis riktigt halt också. Efter en bit gick Mathias i backen. Claes tittade bakåt och stöp han också. Jag hade inte en chans att väja utan landade på Claes och därfter på ryggen. Bananen som jag ersatt kameran med var minst sagt mosig...

Det gick bra för oss alla och inte några större skador på cyklarna heller. Vi körde klart och efter ytterligare ett par vurpor och ca 7 mil var vi tillbaka i Motala igen.

Jag tog cykeln hem till mor och far och tinade upp tårna med en varm dusch. Efter lite kaffe & smörgås var man som en ny människa igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar